این پرسشنامه را سولومون و راث بلوم در سال (1984) ساخته و آن را مقیاس اهمالکاری تحصیلی نام نهادند، این مقیاس را دهقانی (1387) برای اولین بار در ایران بهکاربرده است. این مقیاس دارای 27 گویه می¬باشد که 3 مؤلفه را مورد بررسی قرار می دهد: مؤلفه اول، آماده شدن برای امتحانات؛ شامل 8 سؤال میباشد. مؤلفه دوم، آماده شدن برای تکالیف می¬باشد و شامل 11 گویه می باشد و مؤلفه سوم، آماده شدن برای مقاله¬های پایانترم می¬باشد که شامل 8 گویه می باشد
پلتفرم پژوهشی و نظرسنجی آنلاین